lovemichaeljackson

Alla inlägg under februari 2010

Av lovemichaeljackson - 27 februari 2010 17:37

  

älskar den!!!!

han ger värkligen allt !!!!<3<33<3<33

Av lovemichaeljackson - 27 februari 2010 17:25

  


äntligen har den kommigt ut!!!!!!!!!

jag köppte den 25, fasst igentligen skulle den inte komma ut fören den 26!!!

love This is it!!!


Av lovemichaeljackson - 27 februari 2010 17:19

Här är bilderna som lär få Michael Jacksons fans att rasa. I förra veckan begav sig läkaren Conrad Murray till Forest Lawn-kyrkan i Glendale för att besöka den plats där hans före detta patient ligger begraven.

Doktor Murray finns dock inte på listan över de personer som tillåts komma in till Michael Jacksons minnesplats inne i gravkapellet. Han fick istället nöja sig med en stunds kontemplation på en bänk utanför entrén.

Conrad Murray har tidigare erkänt att han gett Michael Jackson starka smärtstillande preparat strax före stjärnans död och på måndagen åtalades han för ofrivilligt vållande av annans död.


källa:starlounge.com

Av lovemichaeljackson - 22 februari 2010 17:53

De 300 sidorna tar bland annat upp rättegången mot Jackson 2004 då han anklagades för att ha förgripit sig på barn, och friades, men också ett fall där Michael Jackson utsattes för utpressning.

Även den undersökning som Los Angeles-polisen utförde 1993 i samband med att fadern till en 13-årig pojke anklagat Jackson för att sexuellt antastat hans son finns med i FBI:s papper. Den gången gjorde Michael Jackson upp med familjen i en civilrättslig process.

De dokument som nu har släppts är en del av ett större material som fortfarande hålls hemligt. I det som nu gjorts tillgängligt finns inget som berör Jacksons oväntade död i juni i år, skriver BBC.

Av lovemichaeljackson - 22 februari 2010 17:48

något som Mattias Dahlström har sagt. (vem det nu är?)

 

 

Pophistorien har alltid varit full av motsatspar: Tommy och Elvis, Beatles och Stones, Britney och Christina. När jag gick på mellanstadiet och resten av världen delade upp sig i grupperna syntare och hårdrockare så splittrades min klass mellan de som gillade George Michael och de som gillade Michael Jackson, de som gillade ”Faith” och de som gillade ”Bad”.

Jag valde fel då. ”Den skäggige tomten”, som mina vänner kallade George Michael. Eller rättare sagt: jag valde. Ju äldre man blir, desto mer inser man att det faktiskt inte behöver vara ett val. Att det kan vara ”både och” eller ”varken eller” lika gärna som ”antingen eller”. Till mitt försvar kan jag säga att jag 1987 varken hade hört ”Off the wall”, ”ABC” eller ”I want you back”. Frågan är om jag ens lyssnade särskilt noggrant på ”Bad”.

I mina elvaåriga ögon, och jag var väl kanske mer omogen än mina klasskamrater, framstod Jackson som alldeles för konstig. De braskande rubrikerna i Okej satte väl sina spår. Michael sover i syrgastält. Michael och apan Bubbles åker berg och dal-bana ihop. Michael ska köpa Elefantmannens skelett. Och det kom ju fler – och värre – rubriker.

 Med tiden har jag insett att det vid sidan av de makalösa poplåtarna på just ”Off the wall”, ”Thriller” och ”Bad” – för att inte tala om allt han gjorde som barnstjärna tillsammans med sina bröder i Jackson 5 – var just Jacksons excentriska och mystiska sida som gjorde honom till vår tids kanske största popstjärna. Trots alla rubriker och att han levde med tv-kameror riktade mot sig i stora delar av sitt vuxna liv kom vi aldrig honom särskilt nära. Han förblev den magiska Peter Pan-figuren eller, efter de uppmärksammade rättegångarna mot honom, en popmusikens Howard Hughes.

Michael Jackson var större än livet, på ett sätt som popstjärnor – på gott och ont – förmodligen aldrig mer kommer att bli. Åttiotalet var ett decennium för den ensamma superstjärnan – Madonna, Prince, George Michael. Det är andra, mer splittrade, tider nu. Michael Jackson var ”King of pop” på den tiden då det fortfarande fanns en ensam tron att slåss om, som allas blickar riktades mot.

När Jackson dog var han inbokad för ett femtiotal konserter på Londons O2 Arena. Jag har svårt att se att det kommer vara samma sak med Justin Timberlake eller Christine Aguilera om tjugo år.

Michael Jackson var den första av de största att lämna oss. En era dog med honom.
 
 

Av lovemichaeljackson - 22 februari 2010 17:38

Den allt blekare huden:

Det har hävdats att Michael Jackson blekte sig med medlet Hydroquinone. Stjärnan själv sade 1993 att han led av pigmentsjukdomen Vitiligo och sminkade sig för att dölja fläckar.

Plastikoperationerna:

Näsan visade tecken på flera operationer och Jackson själv sade att han gjort två. Vidare hävdas det att hans ögonbryn var tatuerade. Även hakan anses vara ombyggd och breddad. Skalpen skadades av eld 1984 och funderingar har funnits på om allt det uträtade håret var äkta.

Sov i ett syrgastält:

Sades vara för att behålla sin ungdom. Michael Jackson sade senare att han själv spridit detta och liknande rykten.

Sexuella övergrepp:

Den första stämningen, om sexuella övergrepp på 13-årige Jordy Chandler 1993, gick inte till rättegång. Ryktet säger att familjen fick 20 miljoner dollar i stället. Anklagelserna om övergrepp på Gavin Arvizo gick 2005 till en rättegång som slutade med ett friande.

Familjen:

Michael Jackson var gift med Lisa Marie Presley 1994—1996 och med Deborah Rowe 1996—1999. Med den senare har han barnen Prince Michael och Paris Katherine. Vem som är mor till Jacksons tredje barn, Prince Michael II, är inte fastställt. Men Jackson hävdade att han var far till alla barnen.


källa:DN.se

Av lovemichaeljackson - 21 februari 2010 22:27

The magic, the wonder, the mystery and the innocence of a child's heart are the seeds of creativity that will heal the world. I really believe that

Av lovemichaeljackson - 21 februari 2010 20:01

Jermaine Jackson berättade nyligen för en radiostation i Australien att han vet vilka som mördade hans bor Michael Jackson.


Enligt Jermaine var Michael död redan innan han fördes in i ambulansen och menar att Michael inte dog på sjukhuset som det tidigare sagts.


Jermaine säger att han vet att Dr Conrad Murray "inte agerat på egen hand" och att sanningen om allt kommer att komma fram.


På frågan om han viste vem som dödat Michael svarade han "Ja, men jag kan inte säga mer nu..."

källa:jacksonthrill



Presentation


hallooo!!!
ni som inte gillar min älskade Michael Jackson, kommer snabbt att tröttna på min blogg. men det kommer annat åxå, men jag varnar er...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

skulle du vara med i våran flash mobs?
 ja självklart!!!
 om min kompis tvinga med mig
 om jag kan dansen helt utantill
 nej!!! aldrig!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards